dinsdag 18 november 2008

Dinsdagmorgen 18 november 2008

Goedemorgen allemaal!

We slaan het slaapverhaal weer over en gaan direct terug naar gisteren. 't Was weer een volle dag. Arco ging mee naar Rotterdam, de taxi was precies op tijd en er was plek zat voor ons beiden, we hoefden niet nog een rit door heel Gouda te doen. De chauffeur was een aardige man van rond de 70 die op de heenweg gezellig in een plattelands accent de boel aan de praat hield. We waren, ondanks de problemen op de weg, heeel erg op tijd (10:30, terwijl ik 10:50 behandeld zou worden), maar de chauffeur had al gehoord dat er vertraging was, omdat het apparaat kapot was. Nu, dat lijkt me niet zo'n punt, het wachten was inderdaad lang, maar het is wat irritanter als mensen, net als ik, begeleid worden en allemaal in de wachtkamer gaan zitten én ook nog eens hun schoonzoon, vriendin of vriend van vriendin meenemen, zo blijft er weinig plek over, dus zijn we maar ergens in de gang gaan zitten, erg onhandig.

Enfin, uiteindelijk aan de beurt, al meerdere malen naar de WC geweest, want je moet veel drinken.....en ja hoor, ik lig op die tafel en daar komt het: ik moet weer...wat doe je dan ?? Doorbijten dan maar en zo stil mogelijk proberen te liggen. Na een kwartier stond ik weer buiten en konden we huiswaarts. De chauffeur liep ons al tegemoed. Onderweg naar huis had de man heel andere praatjes, hij vertelde over z'n heup, dat hij niet meer mocht hardlopen en daardoor dan maar honderden kilometers racefietst in de week ! Maar ook dat ALLE rokers artsen zijn die JOU vertellen dat je niet meer mag roken, hilarisch op zich, hij leek flink opgefokt te zijn ergens door.

Eenmaal thuis nog wat gegeten, even rusten terwijl Arco z'n mail kon checken etc. etc. In de loop van de middag kwamen m'n moeder en Nico nog langs en Boudewijn en Sandra (die de bakspullen terug brachten en twee heerlijke stukken appeltaart!) Dat soort onverwachte momenten zijn heel leuk, maar als ik niet weet dat ze komen dodelijk vermoeiend!

Corine was de hele tijd al aanwezig, voorbereidingen treffen voor de nieuwe bank en uiteindelijk eten koken: spinazie, Nick z'n lievelingskostje. Nadien weer even gerust en uiteindelijk nog Robin op visite gehad om uurtje of 20, die had ik ook al een tijd niet meer gezien.....nadien was het echt op.... .

Nu is Betty Nick naar de creche aan het brengen en wacht ik geduldig af zodat we straks weer richting Rotterdam gaan, ben benieuwd hoe het loopt vandaag.

Fijne dag allemaal en tot later!

Jur

2 opmerkingen:

arco zei

Jonghie,

Have a nice day! Ik hoop dat je minder lang hoefd te wachten dan gister.

Arco.

Carla Yvonne Noomen zei

Hoi Jurrie, een zoon die spinazie lust, dat is toch wel heel bijzonder! Nou ja, voor mij dan, ik krijg dat spul echt niet door mijn keel.
Onhandige boel met dat drinken, misschien ietsje minderen?
Houd je taai en doe wat rustiger aan. Bordje gesloten op de deur of zo.

Aad