woensdag 19 november 2008

Woensdagmiddag 19 november 2008

Goedenmiddag allemaal,

Even een tussentijdse update. 't Waren weer enerverende dagen/momenten gisteren en vandaag. Gisteren waren we lekker op tijd in de Daniel (zoals dat onder de taxichauffeurs heet), maar was het apparaat weer kapot, dus weer wachten. De chauffeur (Jan Smit; what's in a name) was een brokkenpiloot, die heel veel handige weggetjes wist en graag snel reed, 't liefst flink accelerereerde naar drempels toe en vlak ervoor een anker uitgooide, lekker als je flink ziek bent. Op de Moordrechtse dijk wisten twee busje van de TNT en Connexxion ons bijna het water in te dwingen, pfff....dat was geen lekkere thuiskomst, maar we waren er.

Gisterenavond echter was het erg leuk! Nick was de gehele dag naar de creche geweest, ging logeren bij tante Corine en ik had een etentje geregeld voor Betty en mij om weer eens te proberen gewoon gewoon te kunnen zijn en niet voortdurend met regelen bezig te zijn of met mijn ziekte, m'n broer Bert was de "taxi" dus alles was geregeld; 't was geweldig goed eten en erg gezellig! Eenmaal thuis bekaf bed in en een dramanacht, Betty heeft overigens heerlijk geslapen. We moesten vanmorgen, zoals je zag, erg vroeg op om vroeg in het Daniel te zijn. Eerst bloedprikken, daarna weer afspraak met de Oncoloog. Bloedwaarden weer fantastisch goed: witte en rode met name (witte = afweer, rode = stollen van bloed), dus dat is mooi. Voor de rest gaat het gewoon onwijs goed, ik ben bij vlagen iets misselijker, maar niet zo ziek dat ik heel de dag in bed moet liggen en probeer zoveel mogelijk een normaal dagritme er in te houden.

Na het gesprek met de Oncoloog op naar de bestraling, de wachtkamer was lekker leeg en we hebben hooguit 5 minuten gewacht, geholpen en weer weg...heerlijk op tijd thuis!

Daarna de boodschappen gedaan, een broodje gegeten en gaan rusten wat nachtschade van vannacht ingehaald tot dit blogmoment :-) Tijdens het tikken weer eens muziek opgezet, iets heel anders dan Mike Stern. Nostalgie onder andere voor mij: 38 Special, Southern rock uit de US, lekker simpele liedjes. Vanavond is er een huis vol om de boel om te gooien voor de komst van de nieuwe bank morgen. En morgen is Nick jarig, dus dat word een dolle boel morgen!

Op het moment verder weinig nieuws te melden, we zien erg uit naar alle feestelijkheden de komende tijd. Nick z'n verjaardag morgen en de viering zaterdag, maar ook alle sinterklaasfestiviteiten de komende tijd!

Tot snel allemaal!

Jur

1 opmerking:

Carla Yvonne Noomen zei

hoi Jurrie, ik begin erg nieuwsgierig te worden naar jullie bank! Moet een heel gevaarte zijn.
Wij waren een paar jaar geleden zo handig een bank in Gouda te kopen terwijl we met het schip in R'dam lsgen. We zijn toen naar Gouda gevaren, IJsselkade, waar de bank op een aanhanger werd aangevoerd en met man en macht door het verhuisluik naar binnen laten zakken. Was een leuke operatie. Ik herinner me opeens dat we aan de Hudsonlaan aan het verbouwen waren en de door mijn broers gemaakte keuken - die beneden in de woning aan de Raam staat - werd aangevoerd. Die kon dus mooi niet door de keukendeur. Er zat niets anders op dan het kamerraam er uit halen, een loodzwaar stuk dubbelglas van bijna 4m2. Allemaal goed gekomen. Jullie hebben morgen vast een makkie.

Aad