dinsdag 14 oktober 2008

.......

Dit is dan mijn eerste bericht hier op de blog. Jurrie heeft vanmorgen thuis een epileptische aanval gekregen en is naar het ziekenhuis gebracht. Ook daar kreeg hij nog een aanval helaas.
Er is direct weer een scan gemaakt van zijn hoofd. Gelukkig is de tumor nog steeds hetzelfde als een paar weken geleden, dus deze is niet gegroeid! Ook het vocht was minder. Dat was voor ons, in deze situatie 'goed' nieuws.
De medicatie om de aanvallen tegen te gaan wordt verhoogd en Jur blijft nog een nachtje ter observatie in het ziekenhuis. Op het moment is hij erg moe, ook niet gek na deze aanvallen!
Verder kregen we vanmorgen dan eindelijk bericht, aanstaande maandag worden de eerste gesprekken in Rotterdam gehouden. We hebben nog gevraagd of Gouda er geen spoed van kon maken, maar daar is nu geen reden toe (omdat de tumor niet gegroeid is) en het zou misschien dan vrijdag worden ipv maandag. Heeft geen zin dus.
En aangezien wij het weekend samen weg gaan (aangeboden door 2 zussen en ouders, heeeeeeel lief!!!! Nogmaals bedankt!) laten we het op maandag staan.
Het weekend mag overigens gewoon doorgaan van de neuroloog. Dus gaan we echt even genieten in de bossen (uiteraard met de nodige medicatie en spullen, mocht er toch weer een aanval komen).
Nou, dat was het even voor nu. Ik moet er even inkomen, maar het is toch een heel verhaal geworden! Ik hoop dat Jur morgen zelf weer een stukje kan schrijven! En anders doe ik het!

Groetjes Betty

3 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi Betty,
Dat was vast wel weer schrikken zeg! Wel fijn dat jij ook een stukje geschreven hebt. Ik lees z'n blog elke ochtend en avond! Lekker dat jullie er een weekendje tussenuit gaan, hopelijk is het heerlijk weer en kunnen jullie genieten. Doe jur de groeten van mij en kop op meid!
Groetjes, monique

Nico faaij zei

Hallo Betty,

Sinds kort ken ik Jur omdat ik ook een hersentumor heb en mail veel met hem en lees constant zijn blog. Echt geweldig dat jullie dat zo doen en er zo goed mee omgaan. Gelukkig is de tumor niet gegroeid en mogelijk moet de medicatie gewoon nog wat beter afgesteld worden om die epileptie aanvallen te onderdrukken.

Poeh, ik schrik flink van dit bericht want ik had tot vanmorgen nog zoveel goed contact met Jur. Ik wens jullie heel veel sterkte! Ik zou het heel fijn vinden als je hem de groeten van me wilt doen.

Geweldig dat jullie er even zo'n weekendje tussenuit gaan om wat bij te tanken alvorens het volgende week gaat beginnen. Ik wens je daarvoor alvast een geweldig weekend toe!

Groeten, Nico

Tijmen van Galen AV zei

sterkte allemaal!!