maandag 24 november 2008

Maandagochtend 24 november 2008

Goedemorgen allemaal!

Allemaal weer aan het F5'en ? Sorry, maar gisteren is het er niet van gekomen zoals je al begrepen hebt, de frequentie gaat wat afnemen wellicht, 't is ook nogal wat elke dag. Ze zeggen wel eens: geen bericht is goed bericht, in de meeste gevallen zal dat wel opgaan! Het gaat ook goed, vandaag gaan we dag 14 in van de bestralingen, de chemo is gewoon doorgegaan dit weekend en zal nog maanden zo doorgaan, smerige zooi...bléh! Als het goed is zijn de bestralingen afgelopen op 17 december, dat geeft straks weer wat rust, we hoeven dan geen rekening meer te houden met de ritten Rotterdam, enkel voor de bezoeken aan de artsen.

Ik ga maar even verder met gisteren. De dag begon lekker met een ontbijtje, daarna ging Nick voor het eerst mee naar de kerk samen met Betty, tante Cobie en ome John. M'n broer Bert was hier als oppas. We hebben nog een enorm stuk gelopen in de gure kou, lekker zeg! Dan bespreek je weer zaken als wat je allemaal nog zou willen, waar je het meeste van geniet en dat soort dingen. Het leven heeft voor een ieder een andere dimensie gekregen, mensen zijn dichter tot elkaar gekomen, maar er is ook angst of een naar gevoel bij wat er gaat komen; niet vreemd natuurlijk! Samen met Betty en Nick proberen we zoveel mogelijk leuke dingen te (gaan) doen, ik hoop ook echt dat dat steeds makkelijker zal gaan. Daarnaast zijn er nog plenti dingen die ik met familie en vrienden zou willen doen, het is alleen allemaal wel korte termijn plannen, ik kan me zomaar ineens beroerd voelen....sja en dan kunnen dingen ineens niet doorgaan :-( Anyways, lange wandeling en een boel besproken! Daarna nog een bakkie thee/chocomel en met Nick aan het spelen gegaan, krantje lezen op de nieuwe bank en gezellig een dagje thuis in de warmte.

Uiteraard was de sneeuw natuurlijk helemaal te gek! 's Avonds hebben Betty en Nick nog even lekker in de sneeuw gespeeld, Nick was helemaal door het dolle heen :-) Rooie wangen en gillen van de lach, geweldig! Hopen op nog meer sneeuw! (alle foto's zijn bewogen overigens; ik heb ze gemaakt....)

De avond was rustig, beetje internetten en lezen. Ik heb gisteren het boek "Antikanker" uitgelezen van David Servan-Schreiber uitgelezen: een aanrader voor iedereen, of je nou kanker hebt of niet, ik heb er in ieder geval al best wat uitgehaald. Uiteraard is het geen gegarandeerd succes tot een langer leven, maar ik denk wel dat het stof tot nadenken is en ik zet het zelf in als extra wapen om de maandjes verlenging van de kuren mogelijk positief te kunnen beinvloeden. Mooi sintkado zou ik zo zeggen, mocht je de gok wagen: gewoon tot het einde uitlezen, niet afhaken!!

Nu, vandaag weer richting de Daniel met vriend Michiel. Er staat ook nog een verjaardag op stapel van twee nichtjes Esther en Lisanne, daar zal het een drukte van belang zijn met kids. Verder een betrekkelijk normale dag vandaag.

Tot later!

Jur

2 opmerkingen:

arco zei

Jonghie,

Fijne dag en doe My-Kie de groeten.

Arco.

Unknown zei

Fijne dag...
mo