zondag 30 november 2008

Zondag 30 november 2008

Goedesdags allemaal!

Het is al weer zondag 30 november en ik heb nog niets geschreven vanaf vrijdag zo ongeveer, schandelijk huh ?

VRIJDAGOCHTEND
Nu, laten we bij vrijdag beginnen dan. Vriendin Sandra was hier de hele dag om te passen op mij, terwijl Betty de tijd had om allerhande klussen te doen: naar de bank, auto wegbrengen voor een onderhoudsbeurt, lunchen in de stad en gewoon eens NIETS :-) Sandra vermaeckt zich altijd prima en samen kunnen we aardig doorpraten, dus al met al leuk en vermoeiend genoeg. We zijn nog naar het postkantoor gelopen om een pakket op te halen, Sandra zou wel sjouwen ;-) (nog spierpijn ??)

VRIJDAGMIDDAG
’s Middags zijn Betty en ik naar de Neuroloog (Schuring) in het Groene Hart ziekenhuis geweest; ik heb nou eenmaal een arts voor de bestralingen in het Erasmus, één voor de chemo in het Erasmus/Daniël en dus de Neuroloog in het GHZ en niet te vergeten een huisarts. Ik ben blij dat we een gesprek hadden met de neuroloog, zij is een vooruitstreven type en vroeg op de man af of ik bang was voor epileptische aanvallen, omdat er zich wat tekenen vertoonden “van” en het slechte slapen daar misschien ook nog eens van invloed op was. Mijn antwoord was een simpel: ja, waarop ze direct actie ondernam. Bestaande medicijnen wat minderen en daarvoor in de plaats minder bijwerking medicijnen (eetlust, hyperactiviteit) : keppra (klinkt bekend hé Nico!). Ik ben daar direct mee begonnen en de eerste nacht was al wonderlijk lekker zeg. Daarnaast hebben we aanstaande week een afspraak voor een EEG (een hersenfunctieonderzoek) om te kijken of er nog activiteit van epilepsie in mijn hersenen waarneembaar zijn, dat geeft dan ook wat rust voor ons. Betty durft niet zomaar de deur uit zonder dat er iemand bij mij is (het zou me kunnen overkomen als ik net boven een pan heet water sta) en de ritten naar de Daniel worden wat minder spannend voor de begeleider. Ik begreep ook dat elke aanval een enorme trigger voor de tumor kunnen zijn voor groei of in ieder geval voor activiteit en vaak word ook de bestraling/chemo stopgezet als er weer een insult is geweest, dus dat geeft op allerlei fronten een hoop rust.

VRIJDAGAVOND
’s Avonds ben ik opgehaald door Michiel om in de studio te zijn, bakkie doen samen met hem en Barend (koffie is oud geworden zeg, getsie!) en even plan de campagne te maken voor de komende tijd. We hebben zat wat we af willen maken, opnemen en ga zo maar door, dus ik denk dat we hopelijk (gezien mijn toestand) nog wel een dot pret gaan maken. Zo rond 22:00 ging mijn lampje wel een beetje uit en werd ik weer thuis gebracht, en weer het bed in :-)

ZATERDAGOCHTEND
De zaterdagochtend zijn we er op tijd uit gegaan om samen met John, nicht Laura af te reizen naar Capelle voor een bezoekje aan Kamera Express. We hebben beiden een nieuwe camera gekocht met accessoires. Was een drukke boel in die winkel, recessie was goed te merken daar ;-) Na een tijdje weer thuis en lekker proberen met de camera, dat is nog eens foto’s maken.

ZATERDAGMIDDAG
We hebben onder andere een roos van onze rozenstruik gefotografeerd, één roos blijft overleven; die is omgedoopt naar “Jurrie”, lijkt me toepasselijk, alleen de kleur is wat minder toepasselijk :-) Verder heb ik nog even gerust en nog een lunch gehad. Rond half drie ben ik opgehaald door m’n broer Bert en hebben we een bakkie koffie, thee een chocomel gedronken in de stad, dat was even gezellig. We hadden de auto aan Onder de Boompjes gezet met het idee dat dat minder ver lopen zou zijn vanaf huis naar de stad toe, maarre…..dat was net ff niet zo :-) Wel goed voor de beweging in ieder geval. Nadien hebben Nick, Betty en ik spruiten gegeten en is meneer naar bed gegaan, de avond was lekker rustig!, beetje hangen op de nieuwe bank :-)



ZONDAGOCHTEND
Na een toch weer waardeloze nacht best redelijk opgestaan, de nieuwe epilepsiemedicatie is toch wel prettiger hoor. Broer Bert was hier, terwijl Betty met Nick naar de kerk was, bij thuiskomst lekker chocomel drinken met slagroom ;-)

ZONDAGMIDDAG
Lekker spelen, warm de kachel aan en kijken naar de vogels die met z’n allen de vetbollen aan het leegplukken zijn. Vanaaf weer een rustige avond, morgen begint alles weer. Deze week ook weer met de nodige afspraken. Prettige avond allemaal en tot later vandeweek!

Jur

1 opmerking:

sandradegraaf zei

Heeeeej Jurrie,nee hoor geen spoortje spierpijn......
Dank je wel voor de lekkere,gezellige&gezonde lunch.Het was een fijne dag.Thanks!
Voor herhaling vatbaar.
X Vriendin Sandra:-)