woensdag 24 december 2008

Woensdag 24 december 2008

Goedenmiddag allemaal!

Na een paar dagen stilte is het tijd om weer eens wat te schrijven, niet ? We zijn er een paar dagen uit geweest naar Kamperland, dat is een stuk Nederland ergens onderin. Lekker in een huisje, bij strand en zee even bijkomen van de 30 dagen bestraling en chemokuur en voor Betty ook wel eens lekker om wat tot rust te komen. Nick en ik begonnen ziek: Nick spugen en een soort buikgriep, ik voor de 4e maal snotterig/grieperig, maar goed…m’n lijf is wel een beetje ontgift ondertussen van de chemo lijkt het nu, voorlopig nog een paar weken niets tot half januari, dan gaat het ruige werk beginnen.

Ik zal proberen in chronologische volgorde te beschrijven wat er allemaal zo heeft plaatsgevonden afgelopen dagen, aangezien ik al een soort van had aangekondigd had niet te gaan bloggen.

Woensdag was dus de laatste dag van de chemo en bestraling, feest dus. Ik heb het masker meegenomen, dat word of is verwerkt in een kunstwerk, ben zeer benieuwd!

Donderdag was (zoals je kunt lezen) een betrekkelijk rustige dag.

Vrijdag moest ik veel slapen en rusten, want ’s avonds wachtte me een verassing! Ik had ’s middags op de zaak “kippetjes” een ritueel wat een paar keer per jaar terug komt, collega Raadj neemt dan speciaal gekruide kippenpootjes mee, dat was smullen. Ik werd door de Chief van Berk uitgenodigd voor de Nieuwjaarslunch op 5 januari, waarop ik als enige met schaamrood op m’n kaken op kon reageren dat ik me alleen nog maar voor “vreten” me lijk te melden op de zaak, beetje schandalig. Anyways, ik ben erbij hoor :-)

’s avonds was dus de verassing. Ik vertrouwde al niet dat Arco en Axel ineens voor de deur stonden met een heerlijke warme maaltijd Grieks, dat aten Betty en ik op rond een uur of 7, verdachter vond ik het dat er kaarsjes aanstonden en dat het wel heeeel erg gezellig was, terwijl ik rond 8 uur klaar moest staan voor de verassing, maar goed….. En toen was het zover……de bel ging, Betty was boven en ik doe open……surprise! Daar stond een groep vrienden met camera die gilden “surprise!” Iedereen kwam binnen met Griekse hapjes, fantastisch, het was supergezellig, lekker smullen! Er is gedurende de avond geregeld gefilmd tijdens het ophalen van anekdotes, daarover later in 2009 meer als het goed is  Enfin, dat werd een latertje, was wel oergezellig zeg!

Zaterdagochtend in de auto naar Kamperland, lekker in een bungalow bijkomen van alle taxiritten en de ziekenhuisellende. Lekker gegeten, uitgerust en met zijn drieën even op adem komen. En vandaag dus weer terug in Gouda. De komende dagen feitelijk ook rust, maar dan net even anders. Fijne feestdagen allemaal en tot snel!

Jur

(p.s.: als ik dus een tijdje niets blog, betekend dat niet dat er per sé iets mis is, Betty kan dan net zo goed bloggen, maar ik laat de laptop ook wel eens thuis of heb soms ook wel eens niets te melden….vandaer!)

1 opmerking:

Unknown zei

pfff fijn je weer te lezen.. gezellige dagen!

doeg,
Mo