woensdag 11 februari 2009

Goed nieuws weer :-)

Zo, net weer terug uit Rotterdam en met goed nieuws :-) Vanmorgen met Bert naar Rotterdam gegaan, bloed geprikt en vervolgens een gesprek gehad met een nieuwe Nurse practitioner Marit, we hadden al een hele prettige hiervoor, maar Marit is ook heel prima mee te praten. Voor hen die niet precies weten waar ik het over heb: de Nurse practitioner is een persoon die in de taal van het klootjesvolk vragen stelt en antwoorden geeft, waar de arts/oncoloog of hooggeleerde niet toe in staat is. Je spreekt dus iemand die heldere vragen stelt of dito antwoorden geeft. Het leuke van Marit is, is dat ze leek aan mijn gezicht te zien (misschien wel letterlijk) welke vragen ik had, dus ze heeft ronduit zitten vertellen en uitleg gegeven. Dat dikke in mijn gezicht, buik en armen is dus geen vocht, maar VET wat daar opgehoopt word door de medicatie Dexamethason, ze vroeg aan mij of ik wist waarom ik het slik: geen idee in ieder geval om het vocht rond de tumor af te voeren, of ik het een goed idee vond om het af te bouwen: ja! Dat gaan we dus doen, tenzij het problemen oplevert, maar de kans is klein. Daardoor ga ik wellicht beter slapen, m'n oude broeken weer passen en me wat minder Michelin mannetje voelen.

Enfin, er is dus vanmorgen nog een keer bloed geprikt, want de ervaring leert dat de derde week van de 3 weken rust na een chemo stootkuur, lang niet altijd degene is die een goede weergave geeft van het bloedbeeld....dat bleek ook wel een beetje uit de getalletjes, maar ook uit de afgelopen dagen hoe ik me voelde, de witte zijn nu overigens prima in orde (net als de rode) alleen is de glucose nog wat hoog en dat is er vorige week niet helemaal uit gekomen. We kunnen in ieder geval van start met de volgende kuur, ditmaal 380 milligram in plaats van 290....ben erg benieuwd, daar start ik ergens de 20e mee.

Zodadelijk even uitrusten van deze ochtend vol informatie en de batterij opladen :-)

Groeten,

Jur

4 opmerkingen:

Unknown zei

He Jur! Wat een fijn bericht om te lezen zeg! (had een tijdje niets meer geschreven, er was een meisje van de school van de kinderen overleden plotseling (11 jaar) en dat heeft bij mij nog wat te weeg gebracht.. Wat een verdriet zeg!) Maar goed, ik ben er weer en ga je blog weer lekker volgen! Rust lekker uit, en ook leuk om te lezen dat je aan de wandel bent! Goed zo!
Doei, Mo

Carla Yvonne Noomen zei

Hallo Jurrie, we houden hier een soort winterslaap, tenminste daar lijkt het af en toe op. Af en toe zijn we trouwens wel wakker en lezen we even snel je blog. Je bent dus toch gewoon vet, zoals we eigenlijk al dachten... Het lijkt me nog een hele klus om dat er weer af te krijgen. Met vocht is dat (soms) een fluitje van een cent. Iets minder copieus eten misschien? Die hele medicatie blijft toch ingewikkeld. Want waarom slikte je dat spul nu precies? Kennelijk niet alleen om het vocht weg te houden bij de tumor (ik schrijf dat woord eigenlijk liever niet op) of toch? Dan is het toch eigenlijk een hopeloos medicijn, met bizarre bijwerking. Houd je taai!

Aad

arco zei

Jonghie,

Hang in there! Je doet het formidabel!

Ga je snel zien!

Arco.

Anoniem zei

Hoi Jurrie,

Fijn om te lezen dat je bloedwaardes meevielen en dat je mag minderen met het ene medicijn. Je bent keigoed bezig ! Sterkte alvast gewenst met je nieuwe ronde.

Hartelijke groet,
Els.