zondag 15 november 2009

5 1/2 week verder....

De eerste maand is alweer voorbij. Meer dan 5 weken al zonder Jur. Een hele rare tijd moet ik zeggen. Ik voel me per dag verschillend. Het slapen gaat tegenwoordig ook wat minder, daardoor ben ik best moe. Emotie en verdriet doen hele rare dingen met je. Ik zou van alles willen doen, maar het komt bijna niks uit mijn handen. Beetje roerloos voel ik me.
Het is dat Nick 's morgens naar school gebracht moet worden. Hierdoor kom ik op tijd uit bed en doe de dingen die moeten gebeuren. Ik denk dat als ik dat niet zou hebben, ik ook niet echt een reden zou hebben om mijn bed uit te komen. Nu moet je wel en doe je het ook. En dat is ook prettig, moet ik zeggen. Je gaat door. Je moet door.
Iedere keer weer een stukje meer afscheid nemen. Contracten die op mijn naam gezet moeten worden. Donderdag is Jur z'n auto opgehaald. Ook weer een moeilijk moment. Jur was trots op z'n auto! Ik had de auto wel kunnen kopen, maar deze is echt te groot en daardoor te duur voor mij. Daarom heb ik een nieuwe auto gekocht die ik vrijdag op kon halen. Leuke auto, een Toyota. Ben er wel blij mee, maar het is een andere blijheid dan die ik had toen we de Skoda kregen. Het voelt anders. Logisch ook. Alles heeft een andere lading en betekenis gekregen voor me.

Komende week staat in het teken van Nick z'n verjaardag. Vrijdag wordt hij 5 jaar. Moeilijke dag ook weer. Heb ook geen idee wat voor kado ik voor hem moet gaan kopen. Raar is dat. Voorheen wist ik dat altijd wel. Moet ook nog even gaan bedenken wat hij gaat trakteren. Dat soort dingen doe je nu een soort van op de automatische piloot, ik beleef er niet echt plezier aan. Terwijl ik altijd behoorlijk voorpret had! Nou ja, zal ooit wel weer komen, hoop ik.

En dan ook Sinterklaas. Gister maar niet naar de intocht geweest. Al die drukte. En het regende ook wel heel erg hard, dus ik had een goed excuus naar Nick ;-) We hebben lekkere dingen gehaald en hebben het lekker op tv gekeken. Nick heeft gisteravond z'n schoen gezet. Helemaal niet leuk om dat alleen te moeten doen!! Heb wel gelachen hoor. Nick wilde een verlanglijstje maken. Leuk die woorden die hij dan verzint! En vanmorgen kwam hij met het kadootje aanlopen: Mama, kijk nou wat een klein kadootje! (beetje verwend ofzo? ;-) Gelijk maar even een goed gesprekje gehad ;-)

We gaan straks de maand december in. Moeilijke maand, zie er ook wel een beetje tegenop. Maar ja, eerst deze maand maar door komen. Bij de dag leven.....

Groetjes Betty

3 opmerkingen:

Unknown zei

Lieve Betty,
Alle, alle sterkte voor deze zo moeilijke tijd. We hopen dat we gauw kunnen afspreken om een keer weer goeie muziek te maken en elkaar te zien. We're in!
dikke knuffel voor Nick,
liefs Matthijs en Sabine

Unknown zei

Hoi Betty,

Toch fijn weer iets te lezen van je. Heel veel sterkte de komende tijd.. t zal zeker niet makkelijk zijn. Maar geniet toch maar van de kleine dingen!
Jullie zijn in gedachte bij ons...
Monique

Theo Krins zei

Dappere Betty, we vergeten jullie niet en we blijven bidden om kracht om door te kunnen gaan. Dat zal niet meevallen, maar levend bij de dag en met Zijn nabijheid gaat het jullie lukken.

Theo & Marjan