dinsdag 21 oktober 2008

Dinsdagmorgen 21 oktober 2008

Goedemorgen allemaal!

En het is weer ochtend, druilerig weer.....bleeeehhh! Nick is naar de creche en ik lig "valproof" op bed voor het geval ik een insult krijg totdat Betty weer thuis is. We hebben allemaal redelijk goed geslapen, ik heb rustig geslapen hoorde ik en Betty heb ik flink horen snurken; dus al met al hebben we goed gerust. Het duurde even voor Betty de slaap kon vatten, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Vanmorgen weer een "normale" start, ontbijt etc. etc. In de loop van de dag gaan we naar de huisarts toe (soort wekelijks terugkerend proces om de voortgang door te spreken, uiteindelijk is de huisarts meestal degene die je tot het allerlaatste toe begeleid) De rest van de dag is het betrekkelijk rustig, aan het einde van de dag komt de kapster langs, Nick en Betty worden "gewoon" geknipt en ik word gemillimeterd in bijzijn van Nick, op die manier ziet hij dat alle haartjes weg gaan op een "normale" manier en niet ineens 's morgens zomaar weg zijn: minder grote schok hopenlijk voor 'm.

Verder ga ik me eens beraden wat ik nou eigenlijk wil met m'n verjaardag, die komt er toch echt aan op 3 november; dat is waarschijnlijk een eerste of tweede behandeldag en dus voel ik me hopenlijk nog een beetje ok. Daarnaast is 1 november natuurlijk ook nog een optie.

Naast die verjaardag wil natuurlijk iedereen nog wel eens komen buurtn: begrijpelijk, alleen vliegen de dagen hier NU AL voorbij met de beslommeringen zoals ze zijn (ziekenhuis, apotheek, huishouden, rusten) dat het niet meevalt om ook nog bezoek te ontvangen; ik hoop dat jullie dat begrijpen en dat ik misschien juist m'n kans aangrijp om dat op zo'n verjaardagmoment te verzamelen of zo.

Enfin, voor nu is het even mooi, we gaan er zo van tussen; in de loop van de dag meld ik me weer.

Groeten,

Jur

3 opmerkingen:

Nico faaij zei

Tip voor je verjaardag! Ik ben vandaag begonnen aan een boek dat al velen lotgenoten mij warm aanbevolen hadden. Sommige noemen het zelfs hun bijbel, de afvalligen ;-)
Ik be nog maar bij het eerste hoofdstuk maar heb nu al spijt dat ik het niet eerder heb gekocht. Lijkt me echt een boek voor jouw en Betty. Het heet: "Antikanker, een nieuwe levensstijl" van Dr. David Servan-Schreiber, tweede herziende druk, 2008 en zo bij de bol.com te bestellen. ISBN 9789021511009.
Nogmaals, ik ben er nog maar net begonnen maar na een jaar lang al zoekende te zijn weet dit boek me toch echt te pakken.
Een must-read voor survivors zoals jij!!!
Groeten, Nico

Unknown zei

Beste Jurrie,

Ik ben zojuist bij Herman geweest en hij heeft me verteld wat er de afgelopen tijd met je is gebeurt. Vandaar dit bericht op jouw blog, omdat ik jou en je gezin ontzettend veel sterkte wil wensen!

LIVESTRONG!

Hartelijke groet,
Niels (Qi ict)

Carla Yvonne Noomen zei

hoi Jurrie,
wat een moeilijke keuzes moeten jullie maken, welke weg je kiest is duidelijk, dat heeft ook veel gevolgen waarvan het verliezen van je haar wel de minste is.
gelukkig heb je een sterke vrouw naast je dat heb je nodig, zij jou ook trouwens!
Ik las net de webpagina van Nico Faaij, fijn dat lotgenoten reageren daar kan je veel steun aan hebben en Betty ook, misschien kan zij ook contact hebben met Klaske zijn vrouw.
tot ziens,

liefs Carla