vrijdag 10 oktober 2008

Stroop....

Ok....of eigenlijk niet ok, daar gaan we weer. We hebben vandaag weer van doen met de stroperigheid van secretariaten en ellendige bureaucratie. Omdat het wat stilletjes bleef vanuit Rotterdam, zelf maar weer gebeld. Na drie keer te zijn doorverbonden kreeg ik een strenge mevrouw aan de lijn, die me wist te vertellen dat ze vandaag (!) pas de informatie over mij hadden ontvangen en dat ik gewoon onder behandeling van de arts van het Haga bleef en een telefoontje van hem moest afwachten. Een soort verwerker van afspraken (had een heel bijzondere naam; kan m'n brein even niet verwerken) was er mee bezig en met een beetje geluk zou ik maandag wel wat horen.

Ik vraag aan de dame of ze wel ongeveer weet waar het over gaat; met de hoogst mogelijke arrogantie in haar stem weet ze er uit te persen dat ze dat wel degelijk weet en dat ze volgens hun regels werken en daar beslist niet van afwijken.....daar doe je het maar mee. Enfin, ik deel haar mee dat ik de arts in het HAGA dan maar ga bellen om er wat meer vaart in te zetten; "meneer, dat helpt toch niet, we werken volgens onze regels en daar wijken we niet vanaf." Ik sluit dan maar af met de mededeling dat ze misschien zelf dan nog even aan moet geven richting die bijzondere persoon die er mee bezig is dat we toch een tikkie nerveus aan het worden zijn.

Direct daarop heeft Betty (ik kookte inmiddels en kan dit soort dingen er echt niet bij hebben) de arts van het HAGA gebeld en wonder boven wonder krijgt ze hem aan de lijn! Hij gaf direct al aan dat ze daar (Daniël den Hoedt) beweerden de faxen en andere zaken afgelopen dinsdag nooit te hebben ontvangen en vandaag het opnieuw hebben gekregen en er dus vandaag ook pas mee aan de gang te zijn gegaan: fout/leugen 1 misschien ? Verder gaf hij ook aan dat hij zeker niet de behandelend arts blijft (dat had hij eerder al aangegeven; dat ze volledig het traject aan Rotterdam over zouden geven) Hij ging contact opnemen met Rotterdam en hen weer contact op laten nemen met ons. Tot nu toe (16:20) nog niets gehoord, misschien zo nog, 't is nog geen 18:00.

Zodra we meer weten, schrijven we meer, absoluut! Ik wil ondanks dit soort stroperige contacten toch zo onbevooroordeeld mogelijk de behandeling in, maar het mag duidelijk zijn dat wanneer je niet Balkendende of Bos heet, je flink aan touwtjes moet trekken om behandeld te worden vóór je dood!

Desondanks moet ik wel zeggen dat we eerder vandaag heerlijk hebben genoten van een paar broodjes kibbeling vanmiddag en ligt de zalm al weer klaar en nog een andere soort vis waar ik even de naam van kwijt ben. We hebben een stuk gewandeld bij de Reeuwijkse plassen (langer dan anders, de medicatie is iets terug geschroefd en ik heb het gevoel dat het nu al z'n werk doet) en nog een bult fruit gehaald. De blender is inmiddels ook al onderweg, dus dat gaat een stuk sneller zo. We waren al aardig op de gesapte fruit-toer de laatste maanden, maar sinds ik thuis ben hebben we dat flink opgevoerd. Alles wat ook maar een beetje helpt bij het lichamelijke verzet tegen de tumor doe ik aan mee.

Nou, eet ze voor zodadelijk, misschien vanavond nog een paar regels. Lees ook dit nog even:

http://stophersentumoren.nl/nl/nieuwsbrief/oktober08/

Verder zit ik me suf te beraden hoe er een actie op touw gezet kan worden om geld los te krijgen voor de stichting, benefietje doen ergens misschien ? Gesigneerde losse lucifers verkopen voor een euro ? Iemand goede ideeën ?

Jur

1 opmerking:

Carla Yvonne Noomen zei

Ha die Jurrie,
De vislucht begint intussen de Turfsingel te bereiken...
Wij hadden een tot nu toe niet door enige burocratie gestoorde dag.Is er niet een of andere klachtentelefoon (die heb je volgens mij ook al voor lui die vinden dat hun vakantie door regen is verpest) op dit gebied? Er moet natuurlijk wel onderscheid worden gemaakt tussen (incidentele) irritante medewerkers en grove fouten in de organisatie. Afgezien van storingen in de fax!! Wie gebruikt er nu nog een fax?? Zulke informatie stuur je toch via de mail met terugkoppeling zodat je weet dat het wordt geopend?? Langzaam maar zeker bekruipt je toch het idee om zelf een modelziekenhuis te openen maar hoe gaan we dat bemannen...
Een gevleugelde uitdrukking in Noord Holland (en elders neem ik aan) was: ik wens u veel personeel. Ik ben bang dat de wereld niet beter gaat worden dan hij is en wij zijn, al is het verleidelijk om er wel op te hopen. Ik herinner me dat ik het als kind wel geloofde maar toen was ik ook nog behoorlijk Katholiek. Ik mis dat gevoel soms wel.
Onze sapconsumptie (vers geperst mengsel van grapefruit en sinaasappels) blijft tot nu beperkt tot de ochtend. Denk je dat een biertje en rode wijn ook gezond zijn? Ik wordt er al aardig oud mee maar dat kan toeval zijn.
Houd jullie taai.

Aad