woensdag 10 december 2008

Woensdag 10 november 2008

Goedemiddag allemaal!

Sja, daar ga je dan weer, een rampnacht achter de rug (half 5 al weer wakker :-() en weer vroeg naar Rotterdam moeten, dus even geen blog in de ochtend. Het ging in ieder geval erg voorspoedig vanmorgen gelukkig, lekker op tijd weer thuis, even rusten en zometeen eens even wat ondernemen.

Gisteren daarentegen was een drama, we waren rond tweeën in de Daniel voor bloedprikken (goeie waardes), bestraling en een gesprek met de oncoloog, allemaal prima, maar de chauffeur meende dat hij wel in de buurt zou zijn en ons tegen de tijd van vertrekken wel op zou pikken......niet dus....we moesten bellen en iets vóór vijven was er iemand, en 18:00 waren we thuis: hiep hiep hoera, gelukkig kon tante Corine Nick op tijd van de creche halen. Dat zijn nog een slopende dagen, nog even en dan is het pendelen over: de 19e als het goed is! Taart zou ik zeggen :-)

En dan verder
Na afgelopen weekend heb ik een heel ander gevoel/idee bij m'n ziekte, de behandeling en het verloop, geen idee waardoor, maar iets in me zegt dat genezing best wel eens zou kunnen. Ik zie het voor me/het voelt aan als een soort landmijn waar ik op ben gaan staan en zolang ik op die knop blijf staan gebeurt er niets, tot die tijd moet je hulptroepen inschakelen/hard roepen/bidden voor iemand die voor jou de knop ingedrukt (laten/laat) houden zodat je snel weg kunt rennen! Hoe doe je dat dan ? Nou, zoals ik zeg: bidden, hulptroepen (voeding- en leefpatroon) en wilskracht/steun van anderen. Oftewel, de prognoses van maanden zijn genoemd, maar ik wil me daar niet bij neerleggen helaas voor de prognoses en gevestigde wetenschap. We zullen eens zien!

Half januari is de scan die als startpunt gaat dienen voor elke driemaandelijkse scan, dus ergens april/mei zal er pas te zien zijn of er ten opzichte van de startscan iets gebeurt door de chemo, bestraling en alle andere inspanningen!

Nu, ik kap er weer even mee voor vandaag, nog steeds iedereen heel erg bedankt voor jullie steun en meeleven, 't is echt nodig!

Jur

2 opmerkingen:

Unknown zei

He Jur,

Eet smakelijk voor straks, en een goede nachtrust is ook wel eens lekker.. Net was Monique Verdegaal (bestdata)nog even bij mij we hebben weer lekker zitten kletsen. En zij was ook geschrokken van jou verhaal! (wie niet!!)
Nou lekker slapen straks he!

Lees je morgen weer.

Mo

Tijmen van Galen AV zei

Hoi Jur,
Ik lees veel dat je slecht slaapt; ikzelf slik af en toe een temazepammetje (of hoe schrijf je dat)
als ik vroeg op moet; werkt als een speer. Ik weet niet of je die mag slikken maar ik heb er goeie ervaringen mee. Het schijnt wel verslavend te kunnen zijn dus met mate. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
groet Tijmen