dinsdag 26 mei 2009

Effe snel op en neer!

Zo af en toe krijg je de vraag: wat zou je nu nog willen doen nu het nog goed gaat ? Dat is een lastige vraag iedere keer weer, maar ik laat soms wat ontvallen waar vrij snel op word gereageerd. Zo ook deze keer.

Ik had anderhalve week geleden een afspraak met Herman, voor wie het niet weet: een collega van mij. Tijdens de terugrit naar m'n huis begon ik over het idee dat ik nog wel eens met een snelle trein wilde reizen. Enfin.....de dag erna hangt hij aan de lijn of ik werkelijk dat wel zou willen en zoja of ik dan snel zou willen beslissen en een aantal data door zou willen geven, ik vraag om 24 uur bedenktijd (om ook Betty even te polsen) die zegt prompt dat ik niet goed snik ben dat ik daar nog over na zou moeten denken: gewoon doen.

Aldus bel ik Herman gelijk terug en is de keuze 26 mei. Het plan is om met Betty én Nick te gaan, met de TGV/Thalys. Els (eveneens collega) heeft allerlei vage connecties om het één en ander te kunnen regelen.

En vanmorgen was het 5 uur opstaan en werden we door Herman opgehaald om 6 uur en reden we naar station Capelle Schollevaar, waar Els ons opwachtte. We gingen met de trein naar Rotterdam, om vandaaruit 1e klas met de TGV naar Parijs te gaan, aankomsttijd rond half 11. Vanuit Brussel gaat die trein pas echt als een razende, daarvoor is het een beetje gewoon qua snelheid. 't Was heel gezellig onderweg, we kregen twee kleine maaltijden.

Eenmaal aangekomen zijn we met de bus naar de Eiffeltoren gereden, maffe stad man Parijs, het lijkt een grote chaos. Els is wel de persoon aan wie je de planning voor een dagtrip Parijs over kunt laten! Helaas zat het weer bij de Eiffeltoren niet mee, 't water kwam met bakken naar beneden, dus al gauw zaten we aan de koffie ergens waar ze ons in eerste instantie niet binnen wilden laten omdat we enkel voor de koffie kwamen, maar goed....uiteindelijk toch maar wel. Toen het eenmaal een beetje opgeklaard was, zijn we naar de Bato Bus gegaan (busboot) om een rondvaart te doen, je ziet dan in een vogelvlucht een groot deel van de belangrijkste gebouwen van Parijs, erg leuk. We zijn ook de Notre Dame ingeweest; heel indrukwekkend! Eenmaal terug buiten zijn we weer met de gewone bus terug gegaan naar het station om weer met de TGV naar Rotterdam te rijden, inclusief een boel gezelligheid en 2 maaltijden. Rond 7 waren we weer in Rotterdam, via Capelle met Herman z'n wagen naar Gouda om ons daar af te zetten.

In ieder geval wil ik degenen bedanken die hieraan hebben meegewerkt of hun medewerking hebben verleend, het was echt te gek gaaf!

Jur

6 opmerkingen:

Unknown zei

he jur,

Gaaf zeg Parijs.. ik ben er nog nooit geweest... Leuk hoor dat je collega's dat regelen! Genieten maar!
MO

Lotte zei

Hoi Jurrie,

Gave dagtrip man....
Wel vermoeiend of niet zo'n hele dag? Heb nog nooit in die trein gezeten lijkt me wel fun ja, zo snel mt de trein.

Gr. Lotte.

Unknown zei

Wat ontzettend gaaf! En wat een goeie actie van Herman. Kijk, daar heb je nu echt iets aan!

Groeten, Brenda

Willy zei

Dat klinkt goed zeg (behalve die regen dan)!! Goed geregeld door je collega's, topcollega's zal je bedoelen.
Ondanks dat het best een inspannende dag was had je 's avonds kennelijk nog energie genoeg voor de blog. Super toch!
En hebben jullie woensdag in alle rust genoten van Betty's verjaardag? Was 's avonds gezellig, hoorde ik van Kees. Heb je je meissie trouwens nog wel een beetje verwend??? Jouw kennende zal ze vast niets te kort gekomen zijn ;-)!

Nou, geniet van het prachtige weer en de leuke dingen!

Liefs,
Willy.

Unknown zei

Geweldig zeg van Herman en Els. En vooral leuk dat jullie zo genoten hebben. Helemaal tegek zeg....

Groetjes Merrill

Davy zei

Paris oui oui!
Zulke spontane acties zijn het leukst vind ik: gewoon gaan met die banaan \O/.