dinsdag 5 mei 2009

En wat word het ?

Hallo allemaal,

Vandaag weer naar Rotterdam geweest om mijn beslissing te bespreken met de arts. En die luidt dat ik niet mee doe met de proef. Zodra er dummies in het spel zijn (in dit geval een placebo) kan ik beter maar niet meedoen, meestal ben ik dan toch de pineut. Maar dat is niet de voornaamste reden, de slagingskans is zeer laag voor de werkelijke medicijnen. Met dit soort tumor kan het snel afgelopen zijn, 't is nog wonderlijk dat ik nu nog leef. Wat ik dan liever doe is me redelijk goed voelen en genieten van elke dag, dan me beroerd voelen voor een proef met een onzekere uitkomst; uiteraard zijn er anderen geholpen met mijn deelname, maar na afgelopen week met Betty en Nick op stap geweest te zijn, op een relaxte manier zonder me beroerd te voelen, was wel een verademing.

Dus blijven medicatie over voor/tegen epilepsie en voor het vocht rondom de tumor. En de kanker zelf die er zit, die slaat wild om zich heen :-(

Dus het credo is: genieten van elke dag zolang dat gaat en vechten tegen het onding.

Gegroet allemaal en tot de volgende blog. Bedankt allemaal voor de mailtjes, kaarten en brieven. Ik heb wel een verzoekje (want ik weet dat de papieren berichtverstuurders deze blog ook lezen) schrijf op je kaart of brief ook even jouw adres óf e-mail adres, soms wil ik ook wel eens wat terug "zeggen" op een makkelijke manier ! Dank je wel!

Jur

10 opmerkingen:

Unknown zei

He Jur,
Goed van je dat je een beslissing hebt genomen. Geniet van elkaar! Wij denken elke dag aan jullie!

Doei Mo

arco zei

Jonghie,

Een dapper besluit valt niets tegen in te brengen!

Niets dan goeds.

Arco

Nico faaij zei

Hoi Jur,
De keuze is gemaakt en nu het optimale uit het leven gaan halen en vergeet niet, "there can be miracles when you believe", dus geef de moed niet op en blijf geloven want je bent al een keer aan het lot ontsnapt. Vertrouw niet teveel op de voorspellingen van de doktoren want die weten nog vrij weinig over hersentumoren. Er is maar 1 iemand die weet wanneer het je tijd is en ik zal vanaf vandaag elke dag voor je bidden dat hij je nog vele jaren laat genieten.
Heeeel veeeeel sterkte en plezier met elkaar gewenst,
Nico

Unknown zei

Hey Jurrie,

Het zal waarschijnlijk geen makkelijke keuze geweest zijn, maar je keuze om te gaan voor de hoogste mogelijke kwaliteit kan ik me heel goed voorstellen.

Hoe dan ook ga ik er vanuit dat je nog jaren lang de medische wereld te kakken zal zetten, maar bovenal dat jullie nog heel lang van elkaar kunnen genieten en heel veel mooie momenten met elkaar zullen hebben!!!!

Jullie blijven in mijn gedachten!

Sander

Davy zei

Ik vind je ook heel dapper Jur. Je kiest voor JOUW LEVEN, niet voor een leven als proefkonijn. Het is JOUW lijf en JOUW besluit dus het is goed zo. Gisteren heb ik een kaarsje voor jullie gebrand in de plaatselijke Mariakapel en als je het fijn vindt, dan zal ik dat vaker doen.
Het allerbeste!!

Theo Krins zei

Beste Jur,

Fijn dat je tot een weloverwogen besluit bent gekomen. Soms moet je keuzes maken, die je eigenlijk helemaal niet wilt maken, maar het moet gewoon.
Geniet van de tijd die jullie als gezin met elkaar gegeven is en we bidden dat je dit nog een hele tijd kan blijven doen.
Sterkte!!

Theo & Marjan

Unknown zei

Dag Jurrie

Het valt niet mee, zo'n besluit.
Maar nu is de knoop door, en ga je voor de 100% voor elke dag. Ik snap 'em wel. Geniet ervan elke dag!
Tot gauw (toch?!)
Sabine

han zei

Hoi
wij wensen jullie heel veel sterkte en zijn blij met de beslissing die jullie genomen hebben
groetjes aan Betty

een vishandel uit het zuiden

Unknown zei

Dappere rocker en lieve meid van me.

Ik ben blij dat je een keuze hebt kunnen maken die bij je past.
Je hebt al zoveel gedaan voor de medemens.
Het is goed wat je doet.
Geniet van alles wat op je pad komt.

Het is goed zo.
Jullie 3tjes...daar gaat het nu om.

Oppy

jordy zei

heyy jurrie,

ik ben blij dat je de rust gevonden hebt na je besluit. ik vind het mooi hoe je in het leven staat en je gesterkt voelt door Hem. Je bent een voorbeeld voor velen! enorm veel sterkte en geniet van je geweldige vrouw en nick.

groetjes jordy