vrijdag 25 september 2009

De eerste dag

De eerste dag in het hospice.
Vanmorgen toen ik Nick naar school ging brengen en ik de deur open deed, stond al de wijkverpleegkundige op de stoep! Dat was erg prettig want dan kon Jur lekker vroeg worden gewassen. Daarna heeft hij een lange tijd liggen slapen, en snurken dat hij deed!! Om kwart over 12 kwam de ambulance de straat inrijden. Intussen werd Nick opgehaald uit school door mijn zus Coby. Hij was net op tijd om met de ambulance mee te rijden. Dat was zo spannend!!!! Hij wilde niet achterin zitten, dus liever maar voorin bij mama op schoot. En de sirene mocht niet aan van Nick want dat was veel te hard!!
In het hospice hebben Nick en ik samen Jur z'n tas uitgepakt en de kamer een beetje gezellig gemaakt. Jur lekker in bed, hij vond het allemaal prima.
Nick ging bij zijn grote vriendin Anna spelen. Hij heeft zich prima vermaakt daar!!
In de loop van de middag hebben we Jurrie lekker op een stoel voor het raam gezet. Het is daar zo heerlijk rustig en het uitzicht is schitterend!
De kamer is aan de kleine kant, maar als de grote kamer beschikbaar is dan mag Jurrie daar naar toe. Dat is wel wat prettiger.
Ik heb wel het idee dat Jurrie het best vindt daar. Ging allemaal prima met hem, dus dat zit wel goed.
Het is hier thuis alleen heel raar. Zoiezo toen ik net uit het hospice wegging, zo vreemd om hem daar achter te laten! En dan hier thuis komen, het is zo stil....
Heb nu ook heel erg het "Nooit meer dit, nooit meer dat.."
Nick vroeg het ook nog toen hij naar bed ging: "komt papa dan echt nooit meer thuis?"
Pfff, vreselijk!!
Maar goed, ik heb er een goed gevoel bij. Jurrie is echt in goede handen daar. Het is echt goed zo.

Groetjes Betty

8 opmerkingen:

Willy zei

Lieve Betty,

Vandaag zijn jullie echt geen seconde uit onze gedachten geweest. Wat moet dit moeilijk voor je zijn. En nu vanavond, Nick op bed en voor het eerst alleen thuis... kan even geen woorden vinden...maar weet dat jullie altijd in onze gedachten en gebeden zijn!!

Veel liefs,
Willy.

Unknown zei

Lieve Betty, wat moet dit moeilijk zijn voor jou en Nick. Sterkte.. we denken aan jullie.

Monique

Judith zei

Lieve Betty,

Ik vind het zo knap hoe jij hiermee om gaat en hoe je het beste probeert te doen voor jullie allemaal. Ik heb enorme bewondering voor je en denk veel aan jullie!
Heel veel sterkte wederom!

Liefs,
Judith (Alex, Casper & Fabiën)

Theo Krins zei

Dag Betty, ik bewonder de kracht die je ontvangt, dat je dit allemaal zo kan schrijven. Het wordt steeds moeilijker voor jullie, maar weet dat we voortdurend voor jullie bidden.

Marieke zei

Lieve Betty,

Even een berichtje van een onbekende die jullie al een tijdje volgt. Onze situatie is namelijk vergelijkbaar met die van jullie. Ook mijn man heeft een hersentumor die niet lijkt te reageren bestraling noch op chemo.
Je laatste berichten raken me diep, de kracht de uit je berichten spreekt en tegelijkertijd de pijn. Ik vind je een hele moedige vrouw en wens jullie alle steun, sterkte en troost die maar mogelijk is.
Met vriendelijke groet, Marieke

Margreet zei

Lieve Betty,

Wat een ontzettend moeilijk besluit heb je moeten nemen.
Maar we bewonderen je kracht en moed.
En we vinden het fijn dat je ons zo op de hoogte wilt houden hoe het gaat.
We bidden voor jullie allebij en voor Nick dat jullie de kracht mogen krijgen in deze moeilijke tijd.
Heel veel sterkte.
Groetjes van ons;
Evert, Margreet en Esther Kleine

Unknown zei

Lieve Betty,

Je doet het goed. Wat vele moeilijke momenten.

We denken aan je.
Nico en Klaske

Rik Bikker zei

Hoi Jurrie en Betty,

ik lees nog steeds mee, en bid voor jullie.
Hartelijke groet, ook aan Kees je broer,

Rik Bikker