maandag 7 september 2009

Weer een berichtje

Het is alweer een week geleden dat ik het laatste bericht heb geschreven. Inmiddels zijn er weer nieuwe ontwikkelingen. Afgelopen week heeft Jur op zich best een redelijke week gehad. Op de maandag na, want toen was hij erg in de war en had hij ook een soort van buikgriep. Maar dat was van korte duur. De dagen erna was hij redelijk helder. De duizelingen blijven, dus daar had hij helaas nog veel last van.
Afgelopen zaterdag heeft hij een lichte epileptisch insult gehad. Hij was ongeveer 15 sec buiten bewustzijn. Gelukkig geen heftige dingen zoals aan het begin van zijn ziekte. Maar vanmorgen is er vermoedelijk nog eentje geweest.
Voor de neuroloog reden genoeg om de medicatie te verdubbelen. Nu maar hopen dat het aanslaat.
We weten dat de epilepsie toe kan nemen, nu de druk in zijn hoofd ook toe neemt. Maar het is toch weer een tegenslag. Weer een stukje verder........

Het slapen beneden gaat eigenlijk best goed. Maar ook 's nachts moet er nu iemand bij Jurrie zijn. Het in de war zijn gebeurt ook 's nachts waardoor hij ergens anders naar toe loopt. Maar ook 's nachts kunnen de heftige duizelingen zich voor doen als hij naar de wc gaat (of de epilepsie). Daarom is het beter dat er iemand beneden slaapt bij Jurrie. Uiteraard wil ik dat zelf doen, maar je slaapt heel licht, ben veel wakker. Ik hou het niet vol als ik niet goed slaap. Dus ook dat moeten we weer om de beurt doen. En gelukkig weer de lieve familie die ons daarbij bijstaan. Ik zeg het elke dag tegen degene die bij ons zijn, maar ook nog een keer via deze manier: ontzettend bedankt!!! Zonder jullie zijn we nergens...........

Ongelofelijk wat deze ziekte allemaal te weeg brengt. Het is zo triest om te zien hoe het met Jurrie gaat. En om eerlijk te zijn, ik kan niet goed peilen wat Jurrie nu echt door heeft. Dat vind ik heel lastig. Ik weet zeker dat niet alles bij hem binnen komt, maar wat wel en wat niet, geen idee.

Maar goed, we doen er alles aan om Jurrie zo goed mogelijk bij te staan!!

Groetjes Betty

2 opmerkingen:

-**- zei

Beste Betty en Jurrie,

Lastig om de goede woorden te vinden, anders dan dat die er eigenlijk niet zijn. Met twijfel pen ik hier dus op dat ik jullie heel, heel veel sterkte wens, in de wetenschap dat het zo vlak klinkt. Maar het komt uit een goed hart.

Jeroen

Davy zei

Fijn dat jullie zoveel steun hebben aan de familie. Dat komt vast omdat ze Jurrie en jou zo graag mogen Betty!